וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמרתם לנפשותיכם: קמפיין הסברה חדש של פיקוד העורף בקרב דתיים וחרדים

בשיתוף פיקוד העורף, בשיתוף פיקוד העורף

12.6.2019 / 17:00

מה ההבדל בין אזור התגוננות לאזור התרעה, וכיצד מעניקים הסברה ייעודית? רס"ן במיל' יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף למגזר הדתי והחרדי מדבר על כלי התקשורת המוכרים וגם הייחודיים של שומרי המצוות

תרגיל פיקוד העורף במגזר החרדי. פיקוד העורף,
שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף לאוכלוסיית המגזר החרדי והדתי מתהדקת/פיקוד העורף

בפיקוד העורף נערכים בימים אלה להטמיע בקרב הציבור הדתי החרדי את השינויים בשיטת אזורי ההתרעה, ולהדגיש כי יש להקפיד על הוראות החירום, מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". את הדברים אומר רס"ן במיל' יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי.

ב-2012, מיד אחרי מבצע "עמוד ענן", התחדד בפיקוד העורף הצורך להעניק מענה הסברתי מיוחד למגזר שומרי המצוות. ראוי להקדים ולהבהיר, כי לצד רבים במגזר החרדי שמשתמשים באינטרנט, וצורכים את כלי התקשורת ה"חילוניים", יש רבים עוד יותר שצורכים רק תקשורת מגזרית. הכוונה היא לא רק לאתרי אינטרנט חרדיים, ולעיתונים מגזריים, אלא גם לתחנות הרדיו החרדיות, עיתונים חרדיים ותיקים וחדשים, פשקווילים, עלוני שבת, פלאיירים ייעודיים, וכן קווי נייעס, בהם הציבור מתקשר למספר טלפון ומאזין לעדכוני חדשות ולראיונות.

"לאחר מבצע עמוד ענן, לאחר התייעצות מקיפה עם אנשי ציבורי חרדיים ועם עיתונאים ואנשי פרסום מהמגזר, הוחלט לשפר את ההסברה המיועדת למגזר הדתי החרדי", אומר רס"ן במיל' טסלר, "בין היתר, גויסו לחיל קציני התנהגות אוכלוסייה חרדיים, במטרה לנטר טוב יותר את המצב בקרב שומרי המצוות. כמו כן, קציני מילואים ביחידות המקשרות בין הצבא לבין הרשויות המקומיות, המכונים 'יקל"רים', נפגשו עם רבנים ואישי ציבור חרדיים במטרה לחזק את הקשר השוטף, בשגרה ובחירום. בנוסף, חיילים חרדים, המשרתים בפיקוד כמדריכי אוכלוסייה לשעת חירום, לימדו ילדים חרדים את הדרכים להתמודדות עם נפילות טילים והתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה".

תרגיל פיקוד העורף במגזר החרדי. יח"צ,
"גויסו לחיל קציני התנהגות אוכלוסייה חרדיים, במטרה לנטר טוב יותר את המצב בקרב שומרי המצוות"/יח"צ

על השאלה האם הציבור בחרדי נעזרים בעלוני המידע שמפיק פיקוד העורף, משיב טסלר: "בציבור החרדי מקפידים לברור ולסנן את עלוני המידע שמופצים בבתי כנסת, ובתוך העיתונים, ובמקומות ציבוריים. כפי שחברות המזון הגדולות במשק התאימו את עצמן ויצרו שפה פרסומית ממוקדת, הפונה למגזר הדתי והחרדי, גם פיקוד העורף יצר קמפיין פרסומי ייעודי. יחד עם המאייר אברהם זמורה, נולדה דמות קומיקס של חרדי בשם ניסים, המזכיר במראהו את שטיסל ומלמד את הוראות החירום, לילדים וגם לבוגרים. בנוסף להסבר כי הישמעות להוראות פיקוד העורף מצילה חיים, בעלוני המידע המיועדים למגזר, מדגישים כי החובה לשמוע להוראות אלה היא גם ציווי הלכתי מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

ההבדל בין אזור התגוננות ואזור התרעה

כאמור, בפיקוד העורף נערכים בימים אלה להטמיע את השינויים במערך ההתרעה, גם בקרב הציבור הדתי והחרדי. "פיקוד העורף יצר מערכת התראה משופרת ובזמן ירי של טילים ורקטות, ייכנסו למרחבים מוגנים אזורים ממוקדים", אומר רס"ן במיל' טסלר, "במסגרת המתווה החדש, ניתן יהיה לבצע אבחנה בין יישובים הצמודים זה לזה, ולאפשר את המשך שגרת-החירום בשטחים שלא צפויים להיפגע. במקום 257 אזורי התרעה, המספר יגדל ל-1,800".

לאתר הילדים של פיקוד העורף

sheen-shitof

עוד באותו נושא

תשמור על עצמך: כך תכינו את הילדים לחירום

בשיתוף פיקוד העורף
מפת ההתגוננות של פיקוד העורף. פיקוד העורף,
מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף/פיקוד העורף
בשיתוף פיקוד העורף, בשיתוף פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully