וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיקוד העורף יספק התרעה ממוקדת בכל מקום וזמן"

בשיתוף פיקוד העורף, בשיתוף פיקוד העורף

12.6.2019 / 17:00

ראש ענף התרעה שליטה ובקרה בפיקוד העורף מסביר מדוע משתמשים גם ביישומון חדשני וגם במערכת הוותיקה של צופרי האזעקה. וגם: מהי שיטת ההתרעה החדשה שתאפשר אזעקה ממוקדת ותריץ פחות אנשים למרחב המוגן בזמן ירי טילים

אילוסטרציה. ShutterStock
בנוסף לאזעקה בצופר, לעדכון באפליקציה ולהתרעות בטלוויזיה וברדיו, בקרוב ייכנס לשימוש אמצעי חדש – אזעקה ביתית/ShutterStock

"הצופרים שמיידעים את הציבור בזמן סכנה, הם אמצעי שמשנה תודעה של בן אדם. הודעות בטלפון אנחנו מקבלים כל העת, ולא תמיד אנחנו ליד רדיו או טלוויזיה, אך כשמופעלת אזעקה כל אדם - ברחוב, במשרד או בבית, מבין שמשהו קורה ועליו להגיב במהירות".

את הדברים אומר סא"ל שלומי ממן, ראש ענף התרעה ושו"ב (שליטה ובקרה) בפיקוד העורף, לרגל פרסום שיטת התרעות חירום חדשה. עד היום המדינה חולקה ל-257 אזורים, וכעת יהיו כ-1,700 אזורי התרעה ממוקדים, שמאפשרים להפעיל את האזעקה ביישוב בודד, או בשכונה כאשר מדובר בעיר גדולה.

הדבר יקטין את מספר האזרחים שיצטרכו למהר למרחבים המוגנים ויסייע לשמור על שגרת חיים רציפה. במקביל פיקוד העורף משפר את מערך ההתרעות. בנוסף לאזעקה בצופר, לעדכון ביישומון ולהתרעות בטלוויזיה וברדיו, בקרוב ייכנס לשימוש אמצעי חדש - אזעקה ביתית.

"המערך המרכזי של פיקוד העורף היה ונשאר מערך הצופרים", אומר סא"ל ממן, "בניגוד לאמצעי התרעה כמו טלפון נייד, טלוויזיה ורדיו המחייבים מעקב רציף, האזעקה תופעל בכל שעה ומזג אוויר. בנוסף, יש צופרים ניידים שמשמשים כוחות צבא שפרוסים בשטח, ואמצעים נוספים כמו ביפרים וכורזיות שמחוברות למערכת כריזה במפעלים ובבתי ספר ופורצת למערכת הכריזה המקומית".

אזרחים רצים למרחב מוגן בזמן אזעקה בעיר צפת. פיקוד העורף,
"בניגוד לאמצעי התרעה כמו טלפון נייד, טלוויזיה ורדיו המחייבים מעקב רציף, האזעקה תופעל בכל שעה ומזג אוויר". אזרחים רצים למרחב מוגן בזמן אזעקה בעיר צפת/פיקוד העורף

ומה לגבי מקומות בהם מתקשים לשמוע את האזעקה?

"אנחנו מבינים שלא בכל מקום שומעים את הצופרים, כמו למשל בקומות גבוהות במגדלים, או בחללים סגורים. לכן אנו מפעילים אמצעי התרעה נוספים כגון יישומון, טלוויזיה ורדיו. כעת נמצאת בפיתוח יחידת התרעה ביתית, שהיא סוג של צופר אישי לכל בית. מדובר במעין רמקול בלוטוס שמחובר לרשת ופותר את הבעיה למי שגר או עובד בקומה 17 למשל, או למי שחלונות ביתו סגורים בחורף או בגלל מזגן שמופעל בקיץ. צופר ביתי זה יספק לאזרח את ההנחיות המתאימות - ריצה אל מרחב מוגן בטילים, או אל מרחב פתוח בעת רעידת אדמה. הצופר האישי יפעל באופן ממוקד לפי אזור מגורים ואני מעריך שבמהלך 2020 המערכת החדשה תהיה מבצעית".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

חובה להכיר: שיטת ההתרעה המהפכנית של פיקוד העורף

בשיתוף פיקוד העורף
אפליקציית פיקוד העורף. מערכת וואלה! NEWS
"יש אפשרות לבחור ביישומון עשרה 'אזורי עניין', כלומר אזורים שלגביהם ניתן לקבל התרעות בזמן אמת, בנוסף למיקום הנוכחי של בעל המכשיר"/מערכת וואלה! NEWS

מה לעשות אם שמעתי אזעקה חלשה ולא בטוח אם זו ההתרעה ביישוב שלי או בעיר השכנה?

"אם יש ספק - אין ספק וחייבים להיכנס למרחב המוגן", הוא אומר בנחרצות. "במקביל, אנחנו ממשיכים לשדר התרעות בכל ערוצי הטלוויזיה, בתחנות הרדיו האזוריות וגם בארציות. התרעה זו אינה תלויה בשדרנים, מאחר וההתרעה פורצת אוטומטית לשידור. בטלוויזיה עולה שקופית וברדיו יש פריצה אוטומטית לשידור. בערוצי האינטרנט החדשותים המרכזיים עולה התרעה ויש חיווי קולי. אנחנו מחברים למערכת ההתרעה גם אתרי אינטרנט שמבקשים לעדכן את הגולשים".

יישומון חדשני

סא"ל ממן מסביר כי היישומון של פיקוד העורף כוללת תמיכה בארבע שפות (עברית, ערבית, אנגלית ורוסית) ועוברת כל העת השבחה ושיפור, המאפשרים למשתמשים בה לקבל עדכונים מצילי חיים בזמן אמת. לדבריו: "בעזרת מערכת GPS שמנטרת את המקום בו נמצא מכשיר הטלפון, ניתן לקבל התרעה גם כאשר נמצאים בנסיעה במקום בו לא שומעים אזעקה, או במקום שבו האזעקה לא נשמעת בצורה מיטבית.

מפת התרעות פיקוד העורף. פיקוד העורף,
"יש אפשרות לבחור ביישומון עשרה 'אזורי עניין', כלומר אזורים שלגביהם ניתן לקבל התרעות בזמן אמת, בנוסף למיקום הנוכחי של בעל המכשיר". חלוקת אזורי ההתרעה בעיר חדרה/פיקוד העורף

"יש אפשרות לבחור ביישומון עשרה 'אזורי עניין', כלומר אזורים שלגביהם ניתן לקבל התרעות בזמן אמת, בנוסף למיקום הנוכחי של בעל המכשיר. אם לדוגמה מתגוררים בתל אביב ועובדים בראש העין, אפשר לבחור את היישובים ולקבל התרעות לגביהם".

הוא מוסיף ומציין כי ליישומון של פיקוד העורף יתרונות נוספים - הוא מסייע לכבדי שמיעה, שיכולים לקבל את ההתרעה בעזרת רטט. בנוסף, המערכת מעדכנת על תרגילים של פיקוד העורף, מספקת הנחיות התגוננות שונות, מסייעת לבחור מרחב מוגן ועוד. "אנחנו ממשיכים לפתח את היישומון והפוטנציאל שלו גדול במיוחד. המטרה שלנו היא לספק התרעה ממוקדת לכל אדם, בכל מקום וזמן", מסכם סא"ל ממן.

לאתר הילדים של פיקוד העורף

מפת ההתגוננות של פיקוד העורף. פיקוד העורף,
מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף/פיקוד העורף
בשיתוף פיקוד העורף, בשיתוף פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully